درمان/ تجهیزات درمانی/لیزر پرتوان

لیزر یا LASER

لیزر یا LASER مختصر شده ی Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation امواج الکترومغناطیس تقویت شده ای است که می تواند پرتو قلمی شکلی از امواج الکترومغناطیس را با خواص ویژه تولید کند. لیزر ها براساس توان خروجی و اثرات حرارتی خود به دو دسته کم توان و پرتوان تقسیم می شوند؛ لیزر های پرتوان به دلیل خروجی بالاتر، عمق نفوذ بیشتری داشته و تا حدی باعث گرم شدن سطح پوست می شوند؛ در حال حاضر استفاده از لیزر های پرتوان بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

وقتی منبع نوری روی پوست قرار می گیرد، پرتو های خروجی تا چندین سانتی متر نفوذ کرده و توسط میتوکندری های سلول جذب و باعث بالا بردن سطح انرژی و به دنبال آن باعث تسریع تکثیر سلولی می شوند.  از لیزر پرتوان به هدف افزایش گردش خون، کاهش التهاب، شل کردن عضلات اسپاستیک و تریگر پوینت ها (نقاط ماشه ای= گره های عضلانی)، کاهش درد و تسریع ترمیم بافت استفاده می شود. آرتروز، سندرم تونل کارپال، التهاب اپی کندیل، کشیدگی عضلات و لیگامان ها، تریگر پوینت ها و بیماری های عضلانی-اسکلتی از جمله اندیکاسیون های استفاده از لیزر پرتوان هستند.

لیزر های مورد استفاده در کلینیک دیانی همگی پرتوان بوده و امکان نفوذ به لایه های عمقی تر را دارند. لیزر HIRO کامل ترین دستگاه مجموعه hilterapia ساخت کمپانی ASA بوده و دارای تاییدیه FDA می باشد. هیرو با شدت بالایی که قابل دسترس دیگر فناوری های لیزر نیست، امکان ترمیم ضایعات عمقی مزمن را فراهم نموده و علاوه بر درمان پاتولوژی های عضلانی، پروسه های ترمیمی را نیز سرعت می بخشد. اثرگذاری سریع و ماندگاری اثر، از دیگر برتری های این دستگاه می باشد.

دستگاه K-laser ساخت ایتالیا نیز دارای تاییدیه FDA بوده و امکان یک درمان پویا را در ۴ طول موج مختلف با اثرات متعدد فراهم می کند. قابلیت تنظیم پارامتر های درمانی متناسب با مرحله بیماری، نوع درد و رنگ پوست بیمار (مقدار ملانین) از برتری های K-laser می باشد. کاربرد راحت و سریع این دستگاه باعث ورود آن به حیطه های ورزشی شده و نتایج قابل توجهی را به جا گذاشته است.

لیزر M6 ساخت کمپانی ASA امکان لیزردرمانی اتوماتیک را فراهم کرده و با سر رباتیک خود و دامنه حرکتی بالا، مناطق وسیع بافتی را در وضعیت های مختلف نشسته، خوابیده و در فواصل مختلف، به صورت سریع و یکنواخت تحت تاثیر قرار می دهد. زمان های درمانی با دقت بالایی کالیبره شده و با حذف خطای انسانی، امکان اعمال بهترین دوز انرژی به بافت تحت درمان را فراهم می کند. ویژگی متفاوت لیزر m6 mls ترکیب دو خروجی، یکی با ویژگی های لیزر کم توان و دیگری با مشخصات لیزرهای پرتوان است که بر کارایی آن می افزاید.